ארבע סיבות שכיחות לכאבי בטן אצל נשים

נערה עם כאבים

נשים רבות מכירות היטב את "כאבי הבטן". הן מכירות היטב את התחושות בשיפולי הבטן המעידים, מבחינתן, על בואו של המחזור החודשי. הן חוות את התחושות הללו מידי חודש, בעוצמות משתנות, והן יודעות כיצד להתמודד איתו. הן כבר מכירות את משככי הכאבים היעילים למצבן, מתי הכאב אמור לחלוף ואפילו באיזו תנוחה כדאי לשכב במיטה כדי להפחית את עוצמת הכאב.

אך נשים רבות אחרות סובלות מכאבי בטן שאינם תלויים במחזור החודשי. כאבי בטן שעשויים לפגוע באיכות החיים שלהם, ושהטיפול בהם אינו פשוט כלל. הינה כמה סיבות לכאבי בטן אצל נשים.

דלקת בדרכי השתן

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי בטן אצל נשים היא, דלקת בשלפוחית השתן. גברים עשויים לסבול אף הם מדלקת בדרכי השתן, אך שכיחות הופעתה אצלם פחותה יותר. זיהום חיידקי הגורם לדלקת עשוי להגיע ממקור חיצוני כגון ישיבה על אסלה ציבורית לא נקיה או שהיא יכולה להיגרם מחיידקים פנימיים, למשל, לאחר טיפול ממושך באנטיביוטיקה אשר מחלישה את מערכת החיסון של הגוף. תסמינים לבעיה יהיו לרוב צריבה או עקצוץ במתן שתן, תכיפות במתן שתן, צבע או ריח לא שגרתיים וכמובן כאבים בבטן התחתונה. לאבחון ולטיפול מומלץ לפנות לרופא אשר יוכל לרשום אנטיביוטיקה לפי הצורך.

נגעים סביב הרחם

אחת המחלות הגניקולוגיות הנפוצות היום היא אנדומטריוזיס, אשר גורמת לכאבי בטן חזקים ועשויה אף להתפשט לשאר חלק הגוף. במהלך המחלה, מתפשטים נגעים – תאים אשר דומים מאוד לתאי רירית הרחם, מחוץ לרחם ובאזור סביבו. הנגעים הללו יוצרים תהליך דלקתי ועשויים לגרום גם להידבקויות של איברים פנימיים.

תסמיני המחלה הם בין היתר כאבי בטן חזקים המופיעים לרוב סביב זמן המחזור וקיום יחסי מין, דימום חריג, ממושך וכהה, שעשוי לגרום לכאבים במתן שתן ואף לקושי בכניסה להיריון. נשים הסובלות מהמחלה מדווחות על קושי אמיתי בתפקוד יום יומי. רופא נשים יוכל לאבחן את המחלה על־ידי שיחה עם המטופלת ובדיקה גניקולוגית שלעיתים תלווה בבדיקת אולטרסאונד. הטיפול יכול להתבצע באמצעות תרופות או בניתוח במקרים מסוימים.

היריון מחוץ לרחם

סיבה נוספת אשר בגינה נשים בגיל הפוריות עשויות לחוש כאבי בטן היא, היריון מחוץ לרחם. השתרשות היריון עשויה לגרום לתסמינים שונים כגון עייפות, בחילה, הקאות וכאבי בטן, ובשלב זה לא תחוש האישה הבדל בין היריון תקין לזה שמתרחש מחוץ לרחם. ככל שגדל שק ההיריון תתחיל האישה לחוש כאבי בטן אשר ילוו לעיתים בדימום, סחרחורת ואפילו עילפון. אישור לכך שההיריון מתרחש מחוץ לרחם ניתן לקבל רק באמצעות סקירת אולטרסאונד ולרוב יהיה צורך לסיים אותו עקב הסיכון הכרוך בהמשכו.

כמה מילים על כאבי מחזור

כאבי מחזור הם השכיחים ביותר בקרב נשים. הם משתנים בין אישה אחת לאחרת מבחינת עוצמתם, פרק הזמן שבו הם מתרחשים וגם המועד שבו הם מגיעים ביחס ליום הראשון של המחזור. אישה עשויה לחוש כאבים שונים בין מחזור אחד לאחר מבחינת הכאבים ולרוב משכך כאבים יוכל להקהות את הכאב ואף להעלימו לכמה שעות.

במקרים שבהם הכאבים ממושכים, חזקים באופן מיוחד ופוגעים באופן משמעותי באיכות החיים, מומלץ להתייעץ עם רופא כדי לשלול בעיות אחרות ולמצוא טיפול אפקטיבי יותר. כמובן שבנוסף לגורמים אלו ישנם גורמים נוספים לכאבי בטן המשותפים לגברים ולנשים יחד. לנשים לרוב יש סף כאב גבוה. הם יכולות לתפקד, להתנהל, לעבוד ולהמשיך את שגרת יומן גם אם הן סובלות כאבים חזקים. לכן חשוב מאוד שלא להקל ראש בכאבים שאינם שגרתיים, כאבים בעוצמה גבוהה, שנמשכים פרק זמן ארוך ולגשת לרופא לבדיקה ולטיפול.

נערה עם כאבים

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

סברס אתר חדשות ישראלי

דברו איתנו:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כתבות נוספות:

חוזרים לבית הספר

חוזרים לבית הספר: המדריך המלא ללימודים בגיל מבוגר

חזרה ללימודים בגיל כמבוגר יכולה להיות החלטה מלחיצה, אך גם מאוד מתגמלת. אפשר לעשות זאת ממניעים שונים כגון קידום בקריירה, צמיחה אישית, או אפילו מעבר לתחום מקצועי חדש. בסביבת העבודה הדינמית של ימינו, הכרחי להמשיך ללמוד לאורך החיים ולהתאים את המיומנויות והידע לכל שלב בחיים.

קרא עוד »

כיצד לבחור את שירות הקייטרינג המתאים לאירוע שלך?

בחירת שירות הקייטרינג המתאים לאירוע שלכם יכולה להיות משימה לא פשוטה. מאמר דעה זה מתעמק בגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת קבלת החלטה מכרעת זו. הוא מספק טיפים והנחיות מעניינות, מגובה בייעוץ של מומחים, כדי לעזור לך לבחור את שירות הקייטרינג המושלם המתאים לנושא האירוע, התקציב והדרישות התזונתיות שלך.

קרא עוד »

שאיבת שומן במותניים לגברים: פתרון יעיל לעיצוב הגוף

שאיבת שומן היא הליך כירורגי שמטרתו להסיר עודפי שומן מאזורים ספציפיים בגוף. גברים רבים סובלים מהצטברות שומן באזור המותניים, מה שיכול להשפיע על המראה ועל הדימוי העצמי. שאיבת שומן במותניים יכולה להיות פתרון יעיל לעיצוב הגוף ולהשגת מראה חטוב וחטוב יותר.

קרא עוד »
בית חולים

פתיחת היתרונות של אנשור: מדריך למזון רפואי

מזון רפואי הוא קטגוריה של מוצרים שנוסחו במיוחד ומיועדים לניהול תזונתי של מצבים רפואיים ספציפיים בפיקוח של ספק שירותי בריאות. אנשור היא ספקית מובילה של מוצרי מזון רפואיים שנועדו לתת מענה לצרכים התזונתיים של מטופלים עם בעיות בריאותיות שונות.

קרא עוד »