לפני ואחרי ניתוח הרמת חזה – כל מה שחשוב לדעת

ניתוח הרמת חזה מבוצע על ידי מנתח פלסטי כדי לשפר את צורת השדיים. בהליך זה, הנקרא מסטופקסי (mastopexy), המנתח יסיר את עודפי העור בשדיים ויעצב מחדש את רקמת השד באופן שיאפשר להרים את השדיים הנפולים.

ניתוח הרמת חזה יכול להתאים לך אם השדיים שלך נפולים או אם הפטמות שלך מצביעות כלפי מטה. הליך כירורגי זה לא ישנה את גודל החזה שלך (אלא אם כן יהיה משולב בהגדלה או בהקטנה של החזה). עם זאת, ניתוח הרמת חזה עשוי לשפר להפליא את הדימוי העצמי ואת הביטחון העצמי שלך.

לפני ניתוח הרמת חזה – איך תתכונני?

בפגישת הייעוץ הראשונה, המנתח יסקור את ההיסטוריה הרפואית שלך וישאל אותך שאלות הנוגעות למצבים רפואיים קודמים ונוכחיים שלך, הוא גם יבקש לדעת אם קיימת היסטוריה משפחתית של סרטן השד. במהלך הפגישה שתפי את המנתח בכול התוצאות של הממוגרפיות או ביופסיות השד שעברת; וספרי לו על כל התרופות שאת נוטלת או נטלת לאחרונה ועל כל ניתוח שעברת.

במהלך הניתוח – למה לצפות?

ניתוח הרמת חזה יכול להתבצע לפעמים בהרדמה מקומית בלבד, אבל לרוב הוא מבוצע בהרדמה כללית.

במהלך הניתוח, המנתח ישתמש באחת הטכניקות המשמשות להסרת עור השד ולעיצוב מחדש של רקמת השד. הטכניקה בה ינקוט תקבע את מיקום החתכים ואת הצלקות שיישארו לאחר ההליך, לדוגמה:

–          חתך מסביב לעטרה, האזור הכהה המקיף את הפטמות

–          חתך אנכי כלפי מטה מהעטרה אל קפלי השד

–          חתך אופקי לרוחב קפלי השדים

ההליך הכירורגי נמשך כ-3-2 שעות, כאשר בסיום הניתוח, החתכים ייסגרו באמצעות תפרים או בסרט הנדבק לעור, ותוכלי לחזור לביתך באותו יום.

לאחר הניתוח להרמת חזה

לאחר ניתוח הרמת חזה, סביר להניח שהשדיים יהיו מכוסים בגזה ובחזיית תמיכה כירורגית. המנתח עשוי גם למקם צינוריות ניקוז קטנות באתרי החתך בשדיים, כדי שינקזו עודפי דם או נוזלים.

במשך כשבועיים לאחר הניתוח, השדיים יהיו נפוחים וחבולים. סביר להניח שתרגישי כאב ואי נוחות באזור החתכים, שיקבלו גוון אדום או ורוד שיימשך מספר חודשים. צפי גם לחוסר תחושה באזור הפטמות, העטרה ועור השד שיימשך כשישה שבועות.

בימים הראשונים לאחר הניתוח להרמת החזה, תוכלי ליטול תרופה נגד כאבים שרשם לך המנתח. יהיה עלייך להימנע מכול מאמץ, התכופפות והרמה, ולהקפיד על תנוחת השינה המומלצת (על הגב או על הצד) שתוכל למנוע לחצים על השדיים המחלימים מהניתוח.

חשוב להישמע להוראות המנתח בכול הקשור לחזרה לפעילויות היומיומיות שלך, כולל מקלחת וחפיפת שיער, ולהימנע מפעילות מינית לפחות שבוע עד שבועיים לאחר הניתוח להרמת החזה.

באשר לצינוריות הניקוז הממוקמות ליד החתכים בשדיים, אלה בדרך כלל יוסרו תוך מספר ימים על ידי המנתח, שעשוי להסיר בהזדמנות זו גם את החבישה על השדיים או יחליף אותה בחדשה.

באשר לתפרים, יש תפרים מתמוססים ויש כאלה המוסרים על ידי המנתח. אם התפרים שלך שייכים לסוג שהמנתח צריך להסיר, זה יקרה כשבוע עד שבועיים לאחר הניתוח, אם לא, הם פשוט יתמוססו מעצמם.

במשך 4-3 ימים, יהיה עלייך להמשיך ללבוש את חזיית התמיכה הכירורגית מסביב לשעון. לאחר מכן תוכלי להחליף אותה בחזיית תמיכה רכה, אותה צריך ללבוש למשך שלושה עד ארבעה שבועות נוספים. יתכן שהמנתח יציע להחיל סרט סיליקון או ג׳ל על החתכים כדי לקדם את הליך הריפוי.

בתקופת הריפוי וההחלמה, חשוב מאוד לא לצאת לשמש. לאחר מכן, יהיה עלייך להקפיד על הגנת החתכים בשדיים בכל פעם שאת נחשפת לשמש.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
אז מה היה לנו בכתבה: