מדריך לשחרור ממעצר

שחרור ממעצר

הליך המעצר הינו מורכב ומאתגר. במאמר זה אסביר בקצרה על הליכי המעצר המרכזיים שבהליך הפלילי. הליך המעצר הראשון נקרא בשם מעצר לצורכי חקירה או מעצר ימים. מעצר לצורכי חקירה כשמו כן הוא. במקרים מסוימים המשטרה תעצור אדם וזאת לצורך חקירה המקרה. ככלל, משטרת ישראל יכולה לעצור אדם לצורך חקירתו וזאת כאשר עולה חשד לביצוע עבירה מסוג עוון או פשע. ככל שמשטרת ישראל עצרה אדם לצורך חקירתו, או אז היא צריכה להביא את אותו החשוד לבית המשפט בתוך 24 שעות (במקרים חריגים 48 שעות), ויתקיים דיון לגבי הארכת מעצרו. ככלל, בבואו 

של בית המשפט להאריך את מעצרו של אדם, נדרש בית המשפט לבחון האם קיימת עילת מעצר, כמו גם האם ישנה חלופת מעצר. העיקרון המנחה הוא שגם אם בית המשפט סבור שיש מקום להורות על הארכת מעצרו של החשוד, עדיין הוא צריך לבחון האם יש אמצעי פחות פוגעני שיכול להבטיח את השלמת החקירה כשהחשוד אינו במעצר. זה יכול להיות הפקדת ערבויות, מעצר בית וכו'. 

לאחר שהסתיימה החקירה, יכולה התביעה להחליט על סגירת תיק החקירה או על הגשת כתב אישום. ככל שהתביעה מחליטה להגיש כתב אישום, היא יכולה להגיש בד בבד גם בקשה למעצר עד תום ההליכים. מעצר עד תום ההליכים הינו מעצר שמתבצע לאחר הגשת כתב אישום. גם כאן בית המשפט יידרש לבחון האם קיימת עילת מ

עצר, כמו גם האם ישנה חלופה פחות פוגענית. 

הליך של שחרור ממעצר כרוך במיומנות ובמקצועיות מצידו של עורך דין מעצרים שזהו תחום התמחותו. ישנה חשיבות רבה לאיכות הייצוג המשפטי בהליך המעצר, שכן פעמים רבות הדבר ישפיע גם על התיק העיקרי. עורך דין פלילי מנוסה ידע להעלות את הטענות הנכונות, ויעלה את הסיכויים לשחרור מן המעצר באופן משמעותי. 

עורך דין מעצרים הינו בראש ובראשונה עורך דין פלילי – הווי אומר עורך דין הבקיא בכל רזי המשפט הפלילי. ישנה חשיבות רבה לשחרור מן המעצר וזאת משני טעמים: הטעם הראשון הוא שניהול תיק פלילי כשהנאשם נמצא במעצר, הוא הרבה יותר קשה ומתסכל מאשר ניהול התיק כשהנאשם נמצא בביתו, והטעם השני הוא שניסיון העבר מלמד שלשופטים קשה יותר מנטאלית לגזור בסוף ההליך עונש של מאסר בפועל לנאשם שלא היה במעצר במשך תקופת משפטו. 

ככל שהינכם או מישהו מיקיריכם נמצא במעצר, מומלץ ליצור קשר ללא דיחוי עם עורך דין פלילי | עורך דין מעצרים מנוסה ומקצועי, שילווה אתכם בכל ההליך ושיעשה את כל המאמצים לשחרר אתכם מן המעצר. כאמור לעיל, ניהול נכון של הליך המעצר כבר בשלבים הראשונים, לא רק שעשוי להביא לשחרור מוקדם מן המעצר, אלא גם ישפיע לטובה על ההליך המשפטי כולו. 

 

נכתב בשיתוף עורך דין פלילי | עורך דין מעצרים אופיר מזר

 

 

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

סברס אתר חדשות ישראלי

דברו איתנו:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

כתבות נוספות:

עיצוב הבית המודרני: מתנות שיעניקו לביתך מראה מעודכן

להפוך את הבית שלך לנווה מדבר מודרני קל יותר ממה שאתה חושב. עם חלקי העיצוב הנכונים, אתה יכול לעדכן באופן מיידי את המראה והתחושה של כל חדר. שקול להוסיף ריהוט אלגנטי, יצירות אמנות מינימליסטיות והדגשים גיאומטריים כדי להשיג אסתטיקה עכשווית.

קרא עוד »
חוזרים לבית הספר

חוזרים לבית הספר: המדריך המלא ללימודים בגיל מבוגר

חזרה ללימודים בגיל כמבוגר יכולה להיות החלטה מלחיצה, אך גם מאוד מתגמלת. אפשר לעשות זאת ממניעים שונים כגון קידום בקריירה, צמיחה אישית, או אפילו מעבר לתחום מקצועי חדש. בסביבת העבודה הדינמית של ימינו, הכרחי להמשיך ללמוד לאורך החיים ולהתאים את המיומנויות והידע לכל שלב בחיים.

קרא עוד »

כיצד לבחור את שירות הקייטרינג המתאים לאירוע שלך?

בחירת שירות הקייטרינג המתאים לאירוע שלכם יכולה להיות משימה לא פשוטה. מאמר דעה זה מתעמק בגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת קבלת החלטה מכרעת זו. הוא מספק טיפים והנחיות מעניינות, מגובה בייעוץ של מומחים, כדי לעזור לך לבחור את שירות הקייטרינג המושלם המתאים לנושא האירוע, התקציב והדרישות התזונתיות שלך.

קרא עוד »